Rustig Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vivian Selman - WaarBenJij.nu Rustig Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vivian Selman - WaarBenJij.nu

Rustig Kathmandu

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

20 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Eigenlijk heb ik deze week niet zo heel veel cultureels beleefd, daarom heb ik mezelf maar is onder handen genomen. Naar de kapper geweest, waar ik overigens een nek/schouder massage bij kreeg, wat extra gaatjes in mijn oren laten piercen, au en ik had nog een cadeau kaart voor de plaatselijke beautysalon die ik van SPAK had gekregen. Een salon van drie bij vier meter met één medewerker, de eigenaresse waarschijnlijk. Ze heeft mijn wenkbrauwen geëpileerd met een touwtje(interessante techniek) en voor de rest is ze nog bijna twee uur bezig geweest met mijn gezicht en voeten. Ja, ze nemen de tijd voor je, voelde me net een prinsesje.
Even tussendoor, laatst liep er een olifant op straat… ben je net een beetje gewend aan de apen, kom je opeens een olifant tegen. Of die nou van de plaatselijke dierentuin was of uit Chitwan is komen aan wandelen blijft een mysterie.

Het volgende stukje kan door sommige lezers als schokkend worden ervaren. U bent gewaarschuwd

Voor de rest heb ik deze week een interessant gesprek gehad over een oud ritueel genaamd ‘Sati’, wat in Nepal 100 jaar geleden nog werd toegestaan. Het komt erop neer dat als in een huwelijk de man eerder sterft dan de vrouw, zij zichzelf levend moet verbranden. Dat doet ze door tijdens de crematie van haar man boven op de brandstapel plaats te nemen en mee verbrand te worden… En nu blijkt er in India een soort gelijk ritueel te bestaan, NOG STEEDS, genaamd ‘Bride Burning’. Dit ritueel is van hele andere aard maar zeker niet minder gruwelijk, misschien nog wel gruwelijker. Als de bruidsschat van de toekomstige bruid niet genoeg is voor haar schoonfamilie, wordt zij na het huwelijk overladen met kerosine en in brand gestoken. Vele overleven dit niet en als ze dit al overleven zitten ze onder de brandwonden…. Dit soort dingen maken mij sprakeloos.
Mocht je hier meer over willen weten check google en youtube…

P.S. Door traag internet op het moment, nog steeds geen foto’s van het concert
P.P.S. En ook geen foto’s van deze week, tenzij jullie graag een foto willen van mijn gepedicuurde voetjes…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avondturen volgen. Na mijn avonduur in Nepal twee jaar geleden, zit ik nu voor langere tijd samen met Yannick in Indonesië. En hier is ook weer genoeg te beleven!

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 18848

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 01 November 2018

Leven in Jakarta

01 Augustus 2014 - 05 November 2014

Vrijwilligerswerk in Kathmandu

Landen bezocht: