Keep calm and live in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Vivian Selman - WaarBenJij.nu Keep calm and live in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Vivian Selman - WaarBenJij.nu

Keep calm and live in Jakarta

Door: Vivian Selman

Blijf op de hoogte en volg Vivian

23 November 2016 | Indonesië, Batavia

Lieve mensen,

Drie weken geleden ben ik samen met Yannick naar Jakarta Indonesië vertrokken en drie weken lang heb ik nagedacht over hoe ik het thuisfront, vrienden en kennissen op de hoogte wil houden van alles wat ik hier beleef. Elke dag zie ik weer dingen die ik graag wil delen en elke dag de vraag HOE? Bloggen? Vloggen? E-mailen? Instagrammen? Twitteren? Facebook? Het kan allemaal!

Dus ik ben begonnen met vloggen…heb wat filmpjes opgenomen… en ben vervolgens tot de conclusie gekomen dat vloggen niets voor mij is. Het is beter dat ik even nadenk over mijn woorden voordat ik er van alles uit floep (want dat gebeurt nog wel eens), natuurlijk kan ik dat soort ‘uitfloepsels’ er wel uit knippen maarja daar wordt het ook niet spontaner van. Daarnaast wilde ik jullie ook niet traumatiseren(om het even lekker dramatisch te klinken) met het aanzien van mijn bezweette, blote-billen gezicht. Ga hier namelijk maar eens 10 minuten staan en kijk daarna nog eens in de spiegel. En om mezelf nou helemaal fancy te maken voor een filmpje van 2 minuten stond me ook niet aan.

Dus ik dacht, waarom pak ik mijn oude blog niet op?! Zo gezegd, zo gedaan en hier zijn we dan met een nieuw avontuur! Dit keer voor iets langere tijd en natuurlijk samen met mijn lieve Yannick!

En mochten jullie ooit langkomen in Indonesië, hier alvast jullie eerste les Indonesisch ;) :
Goedemorgen: Selamat(uitspreken als ‘slamat’) pagi
Goedemiddag(tussen 11 en 15 uur): Selamat siang
Goedemiddag(tussen 15 uur zonsondergang): Selamat sore
Goede avond/nacht: Selamat malam
Dankjewel: Terima kasih (‘h’ aan het einde uitspreken)

Sampai jumpa!

P.S. Het is me (nog) niet gelukt mijn profielnaam ‘Vivian in Nepal’ te veranderen, maar voor de duidelijkheid, ik zit dus niet in Nepal maar in Indonesië haha!
P.P.S. Aangezien de Nederlandse taal (nog steeds) niet echt mijn sterkste punt is, a.u.b. niet haten als er wat spellingsfouten in staan. (ik doe netjes elke dag mijn test op beterspellen.nl)

  • 23 November 2016 - 15:12

    Maaikol :

    Leuk! Had die vlog wel willen zien hoor haha! Maar je blog ga ik ook met plezier lezen :)

  • 24 November 2016 - 10:54

    Vivian:

    Leuk!! Haha wie weet komt er nog wel een vlogje tussen blog door! ;)

  • 24 November 2016 - 11:11

    Vivian Selman:

    Leuk!! Haha wie weet komt er nog wel een vlogje tussen blog door! ;)

  • 24 November 2016 - 15:16

    Nike:

    Leuk Viv,
    Ik ga je volgen!
    Xx

  • 26 November 2016 - 13:13

    Annie:

    Leuk wat van je te horen Vivian. Hoop dat het goed met jullie gaat. Veel plezier maken en nieuwe indrukken op doen. Ik ga je volgen.

  • 27 November 2016 - 11:03

    Vivian Selman:

    @ Nike Dankjewel, leuk!! xx

    @ Annie Met ons gaat alles goed! Ik hoop met jullie ook! Leuk dat je ons weer gaat volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avondturen volgen. Na mijn avonduur in Nepal twee jaar geleden, zit ik nu voor langere tijd samen met Yannick in Indonesië. En hier is ook weer genoeg te beleven!

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 18855

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 01 November 2018

Leven in Jakarta

01 Augustus 2014 - 05 November 2014

Vrijwilligerswerk in Kathmandu

Landen bezocht: