Home sweet home - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Vivian Selman - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Vivian Selman - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

10 November 2014 | Nederland, Arnhem

Afgelopen woensdag nacht ben ik na een reis van 24 uur thuis gekomen en ik kan je vertellen, het ging niet zonder slag of stoot. Het begon in Kathmandu al met een vertraging van 4 uur, hierdoor zou ik mijn aansluiting in Istanbul missen en daar een nachtje moeten blijven maar alles zou geregeld worden. In Istanbul aangekomen verplichtte ze me een visum te kopen voordat ik van het vliegveld af mocht naar het hotel. Dit heb ik geweigerd, niet alleen vond ik dat dat hun probleem was daarbij had ik naar 3 maanden Nepal natuurlijk geen 25 euro contant op zak. Ik zag dat er die avond nog een vlucht naar Brussels zou gaan dus ik heb gevraagd of ze me over konden plaatsen naar die vlucht. Dat kon, hoera! Maar wat zou er dan met mijn bagage gebeuren? ‘Nee, u hoeft zich geen zorgen te maken bla bla bla’. Ik: ‘dus het komt goed?’ Hij: ‘Zeker weten!’ Aangekomen in Brussel stond ik daar…zonder koffer…voor de laatste keer…T.I.N.

De laatste week in Nepal was genieten! Ik heb natuurlijk zelf gekozen eerder naar huis te gaan maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik die laatste twee weken meer kon genieten. Ik heb mijn laatste klusjes bij SPAK afgemaakt, de laatste dingen gedaan die ik nog wilde doen in Nepal en gedag moeten zeggen tegen een aantal mensen. Dat laatste was het moeilijkst. Als je in je eentje naar Nepal komt is het heel fijn als er mensen zijn die zich over je ontfermen en diezelfde mensen kunnen je dingen van Nepal laten zien die je niet zou zien als een toerist. Daarvoor ben ik heel dankbaar! Überhaupt voor deze hele ervaring, geen spijt! Ik kan het iedereen aanraden!

Tot zover mijn Nepal avontuur!!

  • 12 November 2014 - 05:45

    Annie Gebbing:

    Fijn dat je weer veilig en gezond terug bent, ondanks alle strubbelingen onderweg. Zoals je zelf al schreef: het is een mooie ervaring geweest. Succes met de verdere keuzes voor je toekomst.
    Groeten van Piet en Annie

  • 12 November 2014 - 09:51

    Vivian:

    Dankjewel!!! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avondturen volgen. Na mijn avonduur in Nepal twee jaar geleden, zit ik nu voor langere tijd samen met Yannick in Indonesië. En hier is ook weer genoeg te beleven!

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 765
Totaal aantal bezoekers 18822

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 01 November 2018

Leven in Jakarta

01 Augustus 2014 - 05 November 2014

Vrijwilligerswerk in Kathmandu

Landen bezocht: