(minder) Mooi Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vivian Selman - WaarBenJij.nu (minder) Mooi Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Vivian Selman - WaarBenJij.nu

(minder) Mooi Kathmandu

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

06 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Het grootse gedeelte van de bevolking in Nepal geloofd in het Hindoeïsme en voor mij om als buitenlander in een ‘Hindoeïstisch’ land te verblijven is helemaal niet verkeerd. Ik wil niet zeggen dat ik helemaal in het Hindoeïsme heb gestort en er nu alles van weet maar wat me tot nu toe duidelijk geworden is, is dat ze erg open staan voor andere geloven. Daarmee bedoel ik niet dat ze ervoor open staan een ander geloof aan te nemen maar ze laten mensen in hun land met een ander geloof in hun waarde. Ik kan niet zeggen dat ik gelovig ben maar ik ben wel westers en heb westerse gebruiken. Dus als ik in mijn korte broek over straat loopt, kijken ze wel maar ze zouden er nooit wat van zeggen. En als ik dus mijn vuile ondergoed bij de was stop(zie 10 weetjes over Nepal), wassen ze het gewoon want ja…ze is westers!
Laatst heb ik laatst Batman gezien! En nog een! En nog een! Oftewel een zwerm vleermuizen en zeker niet het formaatje muis maar eerder het formaat grote vogel. Denk van vleugel tot vleugel toch zeker wel een halve meter en dat vliegt dan krijsend rond in de avondschemer. Nog eens een keer wat anders dan schijtende zeemeeuwen.
Overigens hebben we die avond ook wat minder prettigs gezien, een bewusteloze (vrij jonge) man liggend op de stoep, op zijn buik alsof hij voorover gevallen is. Mensen lopen er gewoon voorbij, er staat zelf een taxi chauffeur met zijn taxi naarst de stoep waarop de man ligt en ook wij zijn er gewoon voorbij gelopen… Eerlijk gezegd durfde ik er niet naar toe te gaan, bang dat het een val zou zijn of dat de man misschien zelf dood was. Dit bewijst weer dat de mens zijn medemens eigenlijk helemaal niet zo snel te hulp schiet, maarja dat is een ander onderwerp. Uiteindelijk hoorde ik van een collega dat de man waarschijnlijk een zwerver is die teveel had gedronken, daar ter plekken neergevallen was en zijn roes lag uit te slapen. Blijkbaar komt dat hier wel vaker voor, net als lijm verslaafde kinderen en daarom moet je bedelende kinderen ook nooit geld geven. Je kunt in plaats van ze geld te geven, iets van eten voor ze kopen maar dan moet je de verpakking wel losmaken voordat je het geeft anders kunnen ze het weer doorverkopen en het geld alsnog gebruiken voor het kopen van lijm. Dit zijn zeker de minder mooie kanten van het leven hier in Kathmandu!

P.S. De volgende keer de ‘Monkey tempel’, maar hier alvast wat apen plaatjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avondturen volgen. Na mijn avonduur in Nepal twee jaar geleden, zit ik nu voor langere tijd samen met Yannick in Indonesië. En hier is ook weer genoeg te beleven!

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 18807

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 01 November 2018

Leven in Jakarta

01 Augustus 2014 - 05 November 2014

Vrijwilligerswerk in Kathmandu

Landen bezocht: